Totaal aantal pageviews

Pages

zondag 6 december 2009

W.K.I.J.S.V.W.M

Waar kan ik je 's nachts voor wakker maken?



Een oude tv-hit uit de jaren '90. Vandaag vroeg ik mezelf af, waar kunnen mensen mij eigenlijk voor wakker maken? Waar ligt mijn hart eigenlijk en ja, laat ik dit ook aan mijn inzet zien. Stel ik prioriteiten en ga ik ergens voor of laat ik mijn leven gewoon maar op mij afkomen zoals het is. Loop ik maar mee.

De wereld houdt je vaak in slaap. Leidt je af met allerlei moois, nieuwe huizen, nieuwe inrichtingen, kleding, luchtjes, vakanties, uitjes. Het komt allemaal op je af. Zolang je dit blijf toelaten blijf je slapen en zal je nooit toekomen aan dat wat God voor je leven heeft. God wil namelijk als eerste dat we de (priori)tijd nemen om hem te leren kennen.

Gisteren was het sinterklaas. Vroeger kon ik als kind uitkijken naar wat er in mijn schoen zou zitten. Als ik 's morgens wakker werd, dan rende ik naar mijn schoen om te kijken wat er in was. Ik was klaarwakker. Wat Jezus heeft voor jou en mij is vele malen mooier. Hij zei ooit eens, dat we geen schatten op aarde moesten verzamelen maar in de hemel.

Ben jij al wakker of slaap je nog?

Geen opmerkingen: