Totaal aantal pageviews

Pages

donderdag 13 augustus 2009

Iftarmaaltijden

(door Arthur)

Ik heb vandaag weer een nieuwe woord geleerd namelijk: Iftarmaaltijd.

Iftarmaaltijden zijn maaltijden die door moslims worden gehouden tijdens de Ramadan.
Het is een gezamenlijke maaltijd waarbij het vasten van de moslims onderbroken wordt.
In Nederland wordt de Iftarmaaltijd door verschillende moskeeën en organisaties gebruikt om moslims samen te brengen, maar ook om niet-moslims, de buurtbewoners en de minder bedeelden uit te nodigen deel te nemen aan deze gezamenlijke dis.

Een prachtig initiatief vind ik. In Dordrecht is het zelfs mogelijk jezelf op te geven en bij de moslims in je buurt te komen eten. Ze stellen daarvoor speciaal hun huis open. Ja ik laat zo'n kans natuurlijk niet onbenut. Ik ben altijd wel in voor wat exotische delicatessen.

Wat kunnen wij als "krenterige" Hollanders met onze christelijke wortels toch weer een hoop leren van onze medelanders! Kunnen we eigenlijk met ons prachtige Kerstfestival daar niets mee? Goed voorbeeld doet goed volgen toch?
Dus bij deze: nodig dit jaar je buren of een minder bedeelde niet alleen uit in je kerstnachtdienst, maar gewoon ook eens bij je thuis aan tafel!

www.kerstfestivaldordrecht.nl heb ik al gereserveerd.....nu jullie...

Geen opmerkingen: