Totaal aantal pageviews

Pages

woensdag 24 september 2008

Toppunt van integratie

Er wordt veel gedebatteerd en gediscussieerd over of de inburgering - van onze medelanders met een andere huidskleur - wel of niet goed gaat. Hierbij ligt dan vooral de nadruk op het laatste. En ja, er is veel over te zeggen. Naast de vele negatieve en zorgwekkende geluiden, hoor, of beter gezegd: zie, ik ook wat anders.
Steeds vaker kom ik ze tegen, wanneer ik fiets door Dordt. Vrouwen met een hoofddoek om, op de fiets! Met en zonder kinderzitje of fietstas. Ik geniet ervan als ik ze zie en heb vooral RESPECT. In de eerste plaats omdat ze het oer-hollandse 'fietsen' hebben geleerd. En even belangrijk: omdat ze zich niet op de kast laten jagen door alle zorgwekkende geluiden. Nee, ze trekken de stoute schoenen aan en hebben het lef om op de fiets te stappen!

Geen opmerkingen: