Totaal aantal pageviews

Pages

zondag 6 juni 2010

Op zoek naar God

Veel vooral jonge mensen (die op zoek zijn naar God) verlaten vandaag de dag de kerk. Niet omdat ze God niet beter willen leren kennen, maar omdat ze de kerk zat zijn. Zat, omdat er in kerken wordt vooral veel over God of over de Bijbel wordt gesproken., maar waar ze Hem uiteindelijk niet leren kennen. Logisch eigenlijk, want wanneer je over iemand praat, leer je hem of haar ook niet kennen. Je denkt hem te kennen, maar in de praktijk valt dat meestal tegen. Normaal gesproken leer je iemand pas echt kennen wanneer je deze persoon ook daadwerkelijk ontmoet. Zo is het ook met God. Je kunt hem alleen maar kennen door een ontmoeting.

God laat zich gelukkig nog steeds vinden. Sterker nog, Hij wil ons nog meer ontmoeten dan wij Hem.Hij zegt wanneer je Mij zoekt, zul je Mij vinden door mijn zoon Jezus. Wanneer deze ontmoetingen plaatsvinden, is kerkverlating dan erg? Ik vind het wel meevallen. Het gaat er volgens mij om dat we zichtbaar zijn in deze wereld en dat kan volgens mij alleen door een levensveranderende ontmoeting met God. Niet 1x in je leven, maar dagelijks. Dan komt volgens mij het kerk zijn vanzelf wel weer.

Geen opmerkingen: