Totaal aantal pageviews

Pages

woensdag 2 september 2009

Jouw droom voor een nieuwe samenleving?

Een wijs man zei ooit eens: "Elk zwoegen levert iets op, maar praten brengt niets dan gebrek."

Intercommunities, weblogs, twitters etc, zijn erg leuk, je leert mensen kennen, ideeën opdoen, bevestigd worden in wie je bent als persoon en je kunt er ook even lekker jouw mening ventileren of reacties geven op meningen van anderen.

Toch vind ik deze vormen van "ontmoeten" meestal niet leiden tot daadkracht. (ja daar houd ik van als SPH-er) Hiermee bedoel ik dat de ideeën en voorstellen die uit deze weblogs en berichten komen nooit in de praktijk uitgevoerd worden.
Daarom wil ik in dit topic iedereen van deze community eens na laten denken en de ruimte geven om eens te antwoorden op bovenstaande vraag. Wat is jouw droom voor een nieuwe samenleving?
Waar ben je mee bezig of wat zou je graag willen en wat is daar voor nodig?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!!!

3 opmerkingen:

Jan S zei

"Toch vind ik deze vormen van "ontmoeten" meestal niet leiden tot daadkracht. (ja daar houd ik van als SPH-er) Hiermee bedoel ik dat de ideeën en voorstellen die uit deze weblogs en berichten komen nooit in de praktijk uitgevoerd worden.
Daarom wil ik in dit topic iedereen van deze community eens na laten denken en de ruimte geven om eens te antwoorden op bovenstaande vraag."


Ik dacht:''nu gaat het komen, hij roept ons op om niet langer op internet rond te hangen, niet langer te blijven filosoferen, maar daadwerkelijk in reality actief aan de slag te gaan." ...maar nee, je vraagt ons om weer antwoord te geven op een vraaaaag! Tenzij jij van plan bent om iets concreets met de antwoorden te organiseren waarvoor je de community uitdaagt om mee te doen, snap ik hem niet helemaal...

LiMoen Coaching zei

Beste Jan S
kom maar op met die ideeen dan!
Zonder concreet plan geen actie toch?
en zonder actieve betrokkenheid op internet ook geen betrokkenheid in het eggie denk ik...
Als je echt aan iets concreets wil meedoen: Diverse City versie 2009!
Google maar even voor meer info..
Je kunt je bij mij opgeven voor de werkgroep

Monique zei

Op z'n Rotterdams dus: "niet lullen, maar poetsen" of "geen woorden, maar daden".

Ik vind het stukje een dubbelheid hebben. Enerzijds idd een aanloop naar een appellerende climax, maar dan is het toch weer praten. Anderzijds wordt het allemaal wel een stuk concreter als je activiteiten e.d. benoemd.
Ik droom van christenen die er gewoon 'zijn'. Zijn in de samenleving, op het werk en in de buurt. In de familie of bij vrienden. Met 'zijn' bedoel ik: bereikbaar zijn. Dit vraagt keuzes om bijvoorbeeld tijd vrij te maken voor een buurman of je oma op te zoeken.
Ik droom ervan om a.s. kerst een kerststraatfeest te organiseren mét bewoners uit de flat. Om onderling contact te bevorderen en een goed en inspirerend samenzijn realiteit te laten worden. Ik ben heel benieuwd...